Frakt och leverans
När du unnar dig en produkt vill du naturligtvis få den så snabbt som möjligt. Ta en titt på vår leveransinformation nedan för att se hur det fungerar.
Hur fungerar det?
Leveransdestinationer och -begränsningar
Vi levererar måndag till fredag, förutom på helgdagar. Lördagsleverans är endast möjlig i Belgien och Frankrike. Produkterna på www.kitchenaid.se levereras i Sverige Vi levererar inte till postboxadresser eller militära APO-adresser.
Vilken webbplats levererar till ditt land?
Den europeiska delen av Frankrike:www.kitchenaid.fr
Tyskland:www.kitchenaid.de
Belgien:www.kitchenaid.be
Nederländerna:www.kitchenaid.nl
Italien:www.kitchenaid.it
Finland:www.kitchenaid.fi
Österrike:www.kitchenaid.at
Danmark (utom Grönland):www.kitchenaid.dk
Sverige:www.kitchenaid.se
Irland:www.kitchenaid.ie
Vad är fraktkostnaden?
Den totala fraktkostnaden beror på destinationen och vilken leveransmetod du väljer. Fraktkostnaden visas separat i din virtuella kundvagn för att du inte ska råka ut för några överraskningar.
Leveranstider och -spårning
När vi har skickat de beställda varorna från vårt Kitchenaid-lager skickar vi ett e-postmeddelande för att informera dig
som innehåller följande:
fraktinformationen för ditt paket
paketnummer
länk för att kunna spåra paketet på transportörens webbplats
Kontaktinformation för transportörer finns på respektive webbplats.
Uppdateringar av Mitt konto
Status på din beställning och en beräknad leveranstid finns också på Mitt konto på vår webbplats, där statusen för din beställning uppdateras regelbundet. När ditt paket har förberetts för leverans får du information via e-post, och vi delar även en länk på Mitt konto med spårningsinformationen.
Har du inget Mitt konto ännu? Klicka här för att skapa ett nu.
Alla artiklar skickas från vårt Kitchenaid-lager, som finns i Antwerpen, Belgien. Om du inte har fått din produkt inom den angivna tidsramen ska du kontakta oss.
Har du väntat länge? Om du i undantagsfall inte har fått en artikel som du har beställt inom 30 dagar från det datum du fick leveransaviseringen via e-post, har du möjlighet att avbryta din beställning och begära en fullständig återbetalning. Obs! På grund av covid-19-pandemin och Storbritanniens utträde ur EU kan leveranser för närvarande ta lite längre tid.
För att du ska kunna ta emot leveranser på ett säkert sätt levereras alla våra paket av professionella leverantörer och du måste underteckna dem vid leverans. Om du inte är tillgänglig kan du be en myndig person underteckna i ditt ställe. Om ingen är hemma får du ett meddelande om att kontakta leverantören för en ny leverans.