Skip the navigation
Hem>Kundtjänst>Returer och återbetalningar

Returer och återbetalningar

Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp från KitchenAid. Om du av någon anledning inte är nöjd kan du returnera produkten till oss inom 14 kalenderdagar efter leverans.

Hur fungerar det?

How does it work 1
1

1. Informera oss via Mitt konto eller via e-post

Logga in och gå till Mina beställningar eller skicka ett e-postmeddelande med informationen nedan.

How does it work 2
2

2. Få en förbetald fraktsedel från UPS

Du får ett e-postmeddelande från UPS med en länk till en fraktsedel.

How does it work 3
3

3. Packa produkten/produkterna på ett säkert sätt

Lägg i produkterna i originalförpackningen med fraktsedeln överst.

How does it work 4
4

4. Ordna upphämtning med UPS och skicka paketet

Kontakta UPS för att arrangera en upphämtning eller lämna den på en UPS location.

How does it work 5
5

5. KitchenAid tar emot ditt paket

Vi kommer att ta emot dina returnerade varor på vårt lager.

Kom igång med returen

Hur returnerar jag mitt köp?

returns and refunds

Via Mitt konto på vår webbplats

Gå till Mina beställningar och klicka på Retur. Har du inget konto? Klicka nedan för att skapa ett nu.


Mitt konto
returns and refunds emails

ELLER genom att skicka ett e-postmeddelande

Skicka ett e-postmeddelande till oss på contact.webshop@kitchenaid.eu med alla uppgifter om din returbegäran som listas i avsnittet nedan.

SKICKA ETT E-POSTMEDDELANDE TILL OSS

Vill du skicka via e-post? Kopiera uppgifterna nedan och fyll i dem:

Beställningsdatum:

Leveransdatum:

För- och efternamn:

Adress (inklusive postnummer):

Telefonnummer:

Beställningsnummer:

Produktnamn eller -kod för den produkt du vill returnera:

Produktens serienummer:

Returorsak:

  1. Beställde fel produkt

  2. Förpackningen är skadad

  3. Jag fick fel produkt

  4. Skönhetsfel

  5. Tekniskt fel

  6. Del eller delar saknas

  7. Har inte förväntad prestanda

  8. Inte kompatibel med andra KitchenAid-produkter

  9. Färgen matchade inte min KitchenAid-produkt

  10. För stor för mitt kök

  11. Hittade ett bättre erbjudande

  12. Sen leverans

  13. Inte värd priset

  14. Fick den som gåva tidigare

  15. Inte nöjd med tjänsten

Observera att BYTE endast är möjligt om vi skickar fel eller en defekt vara (dvs.: skäl nr. 1-6). 

Har du några ytterligare kommentarer? Bifoga gärna foton eller videor för att visa skadorna osv.

Vad händer nu?

När vi har behandlat din returbegäran får du ett e-postmeddelande från vår budfirma, UPS, med anvisningar om hur du returnerar produkten.

UPS return process

Returprocess via UPS

UPS skickar ett e-postmeddelande med en länk som är giltig i 48 timmar. Via länken finner du en förifylld och förbetald fraktetikett som du skriver ut och sätter fast på kartongen. När du har gjort detta kontaktar du UPS för att boka upphämtning, antingen via telefon eller på UPS-portalen. Du kan även lämna paketet på ett av de UPS-center som anges på fraktetiketten.

Pack your items in the box

Packa produkten i kartongen

När du har skrivit ut etiketten packar du produkten ordentligt i kartongen och sätter fast etiketten på den. Det är ditt ansvar att packa de produkter du vill returnera. Undvik att skada produkten och returnera den i originalförpackningen med alla tillbehör och förpackningskomponenter. Om det behövs använder du en skyddande ytterförpackning för att undvika eventuella transportskador.

Warning: items we cannot refund

Varning: produkter du inte kan få återbetalning för

Vi accepterar inte returer om du inte skickar din returbegäran till KitchenAid inom 14 kalenderdagar från leveransdatum. Du kan inte få återbetalning om produkten är ofullständig, skadad eller smutsig när vi får den. Du kan inte få återbetalning för personligt anpassade produkter som har skapats för dig.

contact us

Kontakta oss

Om du inte hittar den information du söker kan du kontakta vårt team.