Beställa reservdelar till mindre apparater
Hur du beställer en reservdel till en trasig artikel beror på om garantin fortfarande gäller för din produkt eller inte. Om garantin fortfarande gäller för din produkt kan du kontakta vår kundtjänst enligt följande: Skicka e-post till oss här ELLER Ring oss här – detta är ett kostnadsfritt telefonnummer och tjänsten tillhandahålls på ditt lokala språk – öppet måndag till fredag från 8.00 till 17.00. Vi kan då verifiera din garanti, beställa delen och tillhandahålla reparationsalternativ om det behövs.
Även om det finns många reservdelar tillgängliga för mindre apparater säljer KitchenAid inte några delar som räknas som ”interna” delar eller delar som ansluter till motorn på något sätt.
Exempel på tillgängliga reservdelar
- Skålar
- Vispar
- Tassar
- Frontfäste till delar
- Vred till delar
Reparationsalternativ för köksmaskin
Fungerar din köksmaskin inte som den ska och du behöver en reperation ska du kontakta kundtjänst för att diskutera problemet (kontaktuppgifter finns ovan).
Kan jag reparera apparaten själv?
Våra kontaktcenter säljer inte interna delar direkt till konsumenter för reparation. Om du vill ladda ner eller läsa produktdokumentationen till din apparat besöker du vår sida Garanti och dokumentation.